23 Aralık 2009 Çarşamba

Garanti Talent Camp


Merhabalar;
Mülakat aşamasından sonra elendiğim Garanti Talent Camp ile ilgili, bir takım işe yarar bilgileri ve tecrübelerimi sunmak istiyorum.

Garanti Talent Camp, üniversitelerin 3. ve 4. sınıf öğrencilerine hitap eden 3-4 günden oluşan bir eğitim ve vaka çalışması kampıdır. Eğitim ve vaka çalışmalarının yanında pek çok sosyal aktivitesi de vardır. Yani hem eğitici hem de eğlendirici bir kamp diyebiliriz. Garanti Bankası, yeni mezun işe alımlarında ve stajyer alımlarında bu kampa katılmış adaylara öncelik tanıyor diye biliyoruz. Kamp yılda iki kere yapılmakta ve 40-50 kişilik bir katılım gerçekleşmektedir. Kişisel gelişim açısından ve Garanti Bankası'nı tanımak açısından oldukça faydalı bir programdır. Başvuruları Garanti'nin kendi kariyer sitesinden yapılmaktadır.

Başvuru aşamasında, ilk olarak CV dolduruluyor, daha sonra asıl başvuruyu yapabilmek için 5 tane sorunun cevaplanması gerekiyor. Ben Kasım 2009'da başvurmuştum ve aşağıdaki 5 soruyu cevaplamıştım:

1. Geleneksel / klasik çözümlerin işe yaramadığı bir problemi nasıl çözdüğüne bir örnek verir misin?(En fazla 1.000 karakter)

2. Şimdiye kadar işbirliği içinde çalışmak zorunda olduğun en zorlu grup çalışmasını anlatır mısın? Gerekli işbirliğini sağlamak için neler yaptın?(En fazla 1.000 karakter)

3. Son dönemlerde yanlış karar verdiğini düşündüğün bir süreçten geçtin mi? Karar vermeden önce hangi aşamalardan geçerek bu kararı verdin?(En fazla 1.000 karakter)

4. Çözümü yoğun iletişim çabası gerektiren, karşılaştığın zor ve hassas bir duruma örnek verir misin?(En fazla 1.000 karakter)

5. Talent Camp'e neden katılmak istiyorsun ve Talent Camp'in sana katkısının ne olacağını düşünüyorsun?(En fazla 1.000 karakter)

Yukarıda yer alan 5 soruya verdiğiniz cevap İK çalışanları tarafından inceleniyor ve çarpıcı/etkili cevap veren adaylar mülakata çağrılıyor. Bu sorulara cevap verirken, giriş gelişme ve sonuç aşaması olmasına dikkat edin. Sonuç bölümünde, olayı özetleyin ve size etkisini/katkısını söyleyin.

Eğer birden fazla yere başvuru yapılacaksa, bu tür soruları ve cevaplarını bir word dosyasına kaydetmekte yarar var. Çünkü şirketlerin genel olarak sordukları sorular birbirine benziyor. Eğer bir word dosyası hazırlanırsa, vakit kaybetmeden copy/paste ile pek çok iş/staj başvurusu yapılabilir.

Soruları cevaplandırdıktan sonra 1-2 hafta içinde mülakata çağrılıyorsunuz. İşin güzel tarafı, Garanti Bankası İK çalışanlarının mülakat için üniversitelere gelmesi. Ben Ankara'da Odtü'de düzenlenen mülakatlara katılmıştım. Mülakatlar yaklaşık 20 dk. sürüyor. Genç bir İK çalışanı genelde bayan oluyor, kendinizden bahsetmenizi istiyor. Kısaca, lise ve üniversiteden, stajlardan, hobilerden, başarılardan, topluluk faaliyetlerinden, boş zamanlarınızı nasıl değerlendirdiğinizden ve kariyer hedefinden bahsetmeniz gerekiyor. Benim hatalı olduğum konu, sosyal yönlerimi (topluluk, hobi vs. ) çok fazla belirtememem oldu. Genelde üniversite başarısına ve stajlara odaklandım, sanırım bundan dolayı da mülakatı geçemedim. Bir de mülakata girişte mülakatçının elini sıkmayı unuttum :) Bu basit bir şeymiş gibi gözükse de olumlu bir etki bırakmak için oldukça önemli bir konu. Mülakat içerisinde bankacılıkla ilgili veya stres testi gibi sizi terletecek herhangi bir şey bulunmuyor. Sadece ve sadece kendinizden bahsetmeniz isteniyor... Umarım girecek arkadaşlar başarılı bir mülakat geçirirler.



3 yorum:

  1. Faruk bunlar her yeni mezuna lazım dökümanlar :) teşekkürler paylaşımın için;)İnşallah istediğin yerde kendini bulursun :))

    YanıtlaSil
  2. merhabalar,

    bu konuda size danışmak istiyorum, ama döneceğinizden emin değilim.

    döner misiniz peki:)

    asya

    YanıtlaSil
  3. Merhaba,
    Acaba mülakatlar Türkçe mi oluyor İngilizce mi? Ya da mülakat aşamasında dil bilgisine dair herhangi bir kriter uygulanıyor mu?

    YanıtlaSil